TAGAOTSITAVAD... Otsin Lorupi klaasitehase tormilaterna klaase "Elevant",  "Liblik" ja "Tulikäpp"
 
Sellised peaks nad välja nägema päriselt..Tulikäpast kahjuks pilti ei leidnud.

 

 
 
Siin siis "Feuerhand" klaasid. Keskmise klaasi originaallatern puudub. Klaasi külgedel olevate "kõrvade" järgi võib eeldada et kuulus ühte komplekti mudeliga Feuerhand 257, 327 või 427.
 
 

Mõned sulelistega klaasid on ka trehvanud...Vasakul vist öösorr. Klaasil kiri "Nachtschwalbe".
Kahjuks ei ole sellele veel õiget latrnat leidnud. Eeldatavalt peaks see sakslane olema. Esialgu kaunistab üht vene päritolu väikest mereteemalist laternat.
Paremal täiesti tundmatu sümbol aga tundub et sellel on pisut sügavam tähendus kui lihtsalt kotkas vapiga. Vapil on tähed TK. Kui on vihjeid siis anna teada.



Vasakul keskel jällegi Eesti toode. Lorupi öökulliga laternaklaas. Ka suht levinud. Paremal ei tea kustkohast kohale lennanud kajakas. Lihtsalt ilus lind
Ja lõpuks veel kaks kullilist. Pole küll teab mis iludused aga ikkagi omnäolised. Esialgse info põhjal peaks olema siia sisse rännanud naabrite lätlaste juurest.





Üks oluline detail, mis teeb laterna huvitavaks on selle klaas... Üsna levinud on nahkhiire kujutis.

Vasakul tuntud Saksa tormilaterna D.R. PATENT originaalklaas. Klaasi tagaküljel kiri "Made in Germany".

Parmal Eesti kuulsas Lorupi klaasitehases toodetud laterna klaas nahkhiire kujutisega.



Vasakul Saksa laterna BAT 158 ja paremal Saksa laterna Frowo 45 klaas nahkhiire kujutisega.
Leidsin selle raudteelaterna  antiigi kauplusest.  J.C. Giessing Nürnberg aastast 1941.  Laternal puudus põleti klaas,  esimene klaas ja reflektor. Seda nähes aimas koer kohe halba... sest tema vana joogikauss sobis nagu valatult reflektoriks. Vähemalt ajutise lahendusena.


Laterna põletit puhastades tuli nähtavale raudtee logo. Pärast põletile klaasi ja reflektori paigaldamist ning laterna klaasi paigaldamist täiesti töökorras.  


Üks venelane ja kaks sakslast istuvad riiulil. Venelane küsib sakslastelt et kas teate mis meil on sarnast on? Igavusest halliks läinud sakslane vaatab üleolevalt oma vasakpoolsele kaaskannatajale otsa ja ütleb et meie (sakslased) oleme sinust vanemad, meil mõlemal on kotka ja haakristiga märk seljal, me oleme näinud WW II. Peale selle et meist kedagi pole ammu põlema pandud, ei ole meil midagi sarnast! A-haa...aaa-haa ütles venelane. Meid pole põlema pandud sest põleme KARBIIDIGA. Aga kustkohast karbiiti võtta????   Kas keegi oskab öelda? Kirjutage sakslastele ja venelasele. Meeleldi paneks nad põlema...

Mereteemaline latern, mille kohta oleks hea kui keegi oskab anda vihjeid.

 
Vaadates laterna sees oleva õlilambi põletit, tundub et tegu on Venemaa toodanguga. All patremal ka lambi tootja tähis.
Laterna klaasile on graveeritud koordinaadid. Miks? Kas see tähendab et polegi laevalatern vaid midagi majaka taolist?
 


Vasakul vasest laevalatern. Tundub et vanust mitte rohkem kui 20-30a. Sellegipoolest sees õlilamp koos reflektoriga. Lambi klaas rohekat tooni.
Väljanägemise järgi pole latern ise merd näinud...



Normaalses seisus mereteemalisi laternaid on mul välja panna vaid mõned.
Paremal vana ja väärikas laevalaten. Kuna laevandusega sügavam kokkupuude puudub siis pole aimugi mis vasakul pildid olev EPVM tähendab. Laternal puudu seest õlilamp ja klaas on praoga, muidu täitsa OK seisus. "Legendi" kohaselt oli vanal puust purjekal. 
 
Kaks lätlast.Mõlemal õlipaagil kiri RIGA  ning rohelisel lisaks STRAUME JA mustal KVELE. Latern KVELE toodetud Riias 50-ndatel, STRAUME 60-70-ndad.  Mõlemal on puudu täiskomplektist õlimahuti kork ja rohelisel laternal lisaks traadist lisakaitsed laterna kupli küljest.  Kui keegi saab selles osas aidata siis ettepankud on oodatud.